Dag 19

FallVandaag een dag met een hoop indrukken! We hoorden in een info-kiosk in Yosemite dat de Vernal Fall en de Nevada Fall erg mooi zijn en nog water spuien. Het plan was om daar een trail te gaan lopen. We zijn met een shuttlebus naar het trailhead gereden: Happy Isles. Vanaf daar zijn we begonnen aan het "mist-trail". Een erg coole wandeling naar de Vernal Fall. Het eerste rustpunt in de wandeling was bij een brug over de waterstroom van de waterval. Hier hebben we even gerust. Er was hier ook een watervoorziening. Vanaf dit punt zijn we gaan klimmen. Totdat we heel dichtbij de Vernal Fall kwamen. Echt heel mooi, en cool geluid ook zoín waterval. Nog een stukje hoger (allemaal stenen in de vorm van een trap waar je heel steil op om hoog moest klimmen) kon je de onderkant van de waterval zien. Hier donderde het water op de rotsen en vormde het opspattende water samen met de zon een regenboog. We zijn nog verder geklommen en kwamen bovenaan de waterval. Het plan was om vanaf dit punt een andere route terug te nemen en daarom zijn we nog een stuk doorgekommen. We bleken echter het bordje te hebben gemist en waren een veel langere route geklommen. Dit was nogal onverwacht en we hadden niet zo veel water om deze route te doen en we waren al erg moe. Na even dubben maar teruggelopen. We hebben nog wel een glimps opgevangen van de Nevada fall. De terugweg was (vooral op de stenen trappen) erg zwaar. Bij de brug hebben we onze waterfles weer gevuld en hebben we 'm meteen half leeg gedronken! Daarna de laatste etappe. Toen viel Jacq! Gelukkig alleen wat schaafwonden. Terug bij de shuttle bus zijn we weer naar "the village" gereden. Hier hebben we twee grote frisdranken op en lekker lang gezeten. Daar waren we wel aan toe!

Bij zonsondergangEenmaal uitgerust op zoek gegaan naar het visitorís centre. Hier hebben we in het auditorium een film gezien over Yosemite op een heel groot scherm. Een mooie film, alleen wel erg Amerikaans ("the spirit of yosemite"). Na de film terug gegaan naar de auto. We wilden op een heel hoog punt in het park (Glacier point) naar de sunset gaan kijken. Het was een aardig eind rijden! Allemaal bochten om de berg heen. Onderweg nog een paar herten gezien. Het glacier point was erg mooi, je kan hier de hele vallei zien, ook de twee watervallen waar we naartoe gehiked hadden. De zonsondergang was mooi. En we hebben hier ook een beer gezien! Hij stak het pad over waar wij ook op liepen. Gelukkig ging hij wel snel weer het bos in. Het begon al best donker te worden en we zijn op weg gegaan naar het motel. Dat was nog best een eind rijden, zoín 2,5 uur later kwamen we daar aan. We hebben onderweg nog even aan de kant van de weg naar de sterren gekeken. Wat kan je die hier goed zien zeg! (heel donker!). En daarna wat te eten gehaald. In het hotel lekker gegeten en ons klaar gemaakt voor de volgende dag.

Etomite »

Vakantie

« Error »

Etomite encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »

PHP error debug
  Error: getdate() [function.getdate]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead
  Error type/ Nr.: - 2048
  File: /srv/ernout/www/www.onzevakantie.net/index.php
  Line: 1243
  Line 1243 source: $accesstime = getdate();

Parser timing
  MySQL: 0.0078 s s(128 Requests)